III Premi a la tasca contra el Dolor Infantil

Coincidint amb la I Jornada Nacional sobre Dolor Infantil, s'ha fet entrega del III Premi a la tasca contra el dolor infantil. En aquesta edició el projecte guanyador ha estat Unidad del color, un treball presentat per Raquel Torres, Paula Gómez y Eva del Ara Muñoz, de l'Hospital Universitari La Paz de Madrid. "En aquest projecte hem adaptat i tranformat els espais i entorns en els quals tenen lloc el tractament del dolor. A través de diferents colors i d'un ús especial de la llum, les habitacions arriben a convertir-se en un bosc ple de papallones, el que transporta als pacients pediátrics a un món diferent al que ells entenen per un hospital. Aquest entorn influeix de manera positiva en la seva percepció del dolor", ha apuntat Raquel Torres Luna.

A la foto: Benjamín Abarca, Dr. Jordi Miró, Raquel Torres Luna, Dr. Reinoso

El jurat del premi ha volgut distinguir també la tasca dels dos projectes finalestes. En primer lloc PAINAPPLE. Aplicación electrónica para el manejo del dolor agudo en pediátrico. Desarrollo, validación y evaluación, presentat per Ernesto Martínez, Patricia Catalán y Julio Alberto Mateos de l'Hospital Infantil Universitari Niño Jesús de Madrid.

A la foto: Benjamín Abarca y Dr.Ernesto Martínez

Com a segon finalista d'aquesta edició s'ha fet menció al projecte Validación de la escala de analgesia pediátrica y de la escala de sedación pediátrica para procedimientos del Hospital Universitario Niño Jesús y de la escala de Ramsay para procedimientos en pediatría, desenvolupat per David Lozano de l'Hospital General La Mancha Centro de Ciudad Real.

L'objectiu d'aquests premis és contribuir i fomentar el coneixement del problema que representa el dolor infantil. Convocat per la Càtedra de Dolor Infantil i la Fundació Grünenthal, el premi pretén ajudar a la sensibilització i conciencia social sobre l'impacte del dolor en els més joves i dels problemes que provoca a tots els nivells.

URV

Grup ALGOS