La Red Española de Dolor Infantil, una realitat i un gran avenç per la recerca sobre el dolor en nens i joves

Dimarts, 25 d'abril de 2017

ALGOS, grup de recerca de la Universitat Rovira i Virgili que coordina la Càtedra de Dolor Infantil URV - Fundació Grünenthal també coordinarà la recentment creada Red Española de Dolor Infantil (REDIN). Es tracta d'un gran avenç i immillorable contribució per a la millora en el coneixement del dolor infantil.

"Des de la creació del nostre grup de recerca en dolor, ja teníem en ment i ens plantejàvem la creació d'una xarxa de treball de recerca en dolor infantil que permetés compartir coneixements i experiències per promoure l'interès i facilitar la recerca i l'estudi del dolor infantil. La finalitat és doncs contribuir a millorar l'abordatge del dolor infantil, particularment del dolor crònic infantil, un problema que afecta a un 30% d'aquesta població", comenta el Dr. Jordi Miró, coordinador del Grup ALGOS i director de la Càtedra de Dolor Infantil.

REDIN, la xarxa de xarxes en recerca sobre dolor infantil

Seguint les passes del Grup ALGOS, REDIN també té un clar component multidisciplinar. La Red Española de Dolor Infantil inclourà una sèrie d'experts de diferents àrees i especialitats com medicina, psicologia, infermeria, fisioteràpia, pedagogia, enginyeria i comunicació. Aquesta nova estructura implica a 8 grups de recerca de tot el país i a més de 100 investigadors, de diferents àmbits i formació que agrupen tots els seus coneixements en favor del dolor crònic infantil.

La creació de REDIN comptarà amb recursos específics per facilitar recerques de major extensió i àmbit d'aplicació de les que els grups podrien permetre's de forma aïllada. També facilitarà la disseminació dels resultats de la recerca i contribuirà a un millor i més estès coneixement dels problemes que persisteixen a Espanya, i a la vegada, compartir possibles solucions.  "La concessió de finançament per a crear REDIN és un altre signe més que algunes coses estan canviant i que existeix un major interès per un problema que ha passat desapercebut, i que segueix sense atendre's com caldria. A més, consolida el sentit i la raó de ser del nostre grup de recerca (ALGOS) i la Càtedra de Dolor Infantil", afegeix el Dr. Miró.

REDIN a més a més apostarà per assumir reptes dins l'espai europeu i poder liderar la recerca en dolor infantil, ampliant les seves fronteres i fent més fàcil la seva internacionalització.