El Mundo, Diario Médico, El Correo, EFE-Radio guardonats als VII Premis de Periodisme de la Plataforma SinDOLOR

Divendres, 25 de novembre de 2016

El Mundo, Diario Médico, El Correo, EFE-Radio, Antena3 i Telemadrid  han estat guardonats en la VII edició dels Premis de Periodisme de la Plataforma SinDOLOR, iniciativa conjunta de la Fundación Grünenthal i la Fundación para la Investigación en Salud (FUINSA), que compten a més a més amb la col·laboració de l'Asociación Nacional de Informadores de la Salud (ANIS). L'objectiu d'aquests guardons, que han celebrat ja la seva setena edició, és reconèixer la feina feta pels professionals dels mitjans de comunicació per donar a conèixer i sensibilitzar sobre el dolor, fer prendre consciència així a la societat d'un problema que afecta a quasi 7 milions de persones al nostre país i millorar la manera com s'afronta a Espanya.

El jurat dels premis ha valorat les 33 candidatures rebudes en aquesta edició, sobre les quals han coincidit en destacar el rigor, l'originalitat i les diferents perspectives amb les que han abordat el problema del dolor a España.

Finalment, els membres del jurat han atorgat dos primers premis en la categoria de premsa escrita als treballs: Un escudo contra el dolor, publicat a El Mundo per Laura Tardón; i El manejo del dolor, libre de adicciones en España, de Diario Médico, escrit per Raquel Serrano i Sonia Moreno,  sobre l'ús d'opioides al nostre país.

El segon premi de premsa escrita ha estat per Fermín Apezteguia, pel seu reportatge Vivirás con dolor, publicat a El Correo,  i que plasma la realitat diària de tres persones que conviuen amb el dolor crònic.

Per altra banda, Henar Fernández i Javier Tovar han rebut el primer premi de la categoria de mitjans audiovisuals per Monográfico sobre dolor, emès al programa El Bisturí, de EFE-Radio.

Per a Rosa Moreno, patrona de la Fundación Grünenthal, aquests guardons són el millor reconeixement a la tasca diària dels periodistes: " La vostra feina és el millor recolzament per avançar en la sensibilització sobre la importància del dolor. A través de les vostres notícies, reportatges, anàlisis, etc. teniu la capacitat d'arribar a milers de persones, fet que té una responsabilitat i un paper clau per a què tota la societat entengui el problema sanitari, social i econòmic que representa el dolor, i sobretot per a què coneguin les opcions terapèutiques que hi ha per el seu tractament i tinguin l'esperança que és possible una millor qualitat de vida. Amb aquests guardons volem agrair-vos a tots vosaltres l'ajuda que ens doneu en aquest repte en el qual ens embarquem, a través de la Fundació Grünenthal, fa ja 16 anys."

El jurat de la VII edició estava format per Rosa María Calaf, periodista i ex corresponsal de RTVE; José Manuel González Huesa, director general de Servimedia; Emilio de Benito, president de l' Asociación Nacional de Informadores de Salud (ANIS); Dr. Antón Herreros, director de FUINSA (Fundación para la Investigación en la Salud); Dra. Mª Dolors Navarro, directora de l'Instituto Albert J. Jovell de Salud Pública y Pacientes ; Rosa Moreno, patrona de la Fundación Grünenthal; Jaume Segalés, periodista radiofònic; Dr. Juan Antonio Micó, president de la Sociedad Española del Dolor (SED) i Beatriz Peñalba, secretària del jurat de la VII Edició dels Premis de Periodisme Plataforma SinDOLOR.

Guardonats VII Premis Periodisme Plataforma SinDOLOR